Komponenty dla przemysłu kolejowego muszą zapewnić bezpieczną i niezawodną pracę w każdych, również ekstremalnych warunkach. Duże wahania temperatury (lato-zima), wibracje, wstrząsy, zakłócenia elektromagnetyczne oraz wydłużona żywotność to cechy które musi spełnić każdy przekaźnik, stycznik bądź regulator półprzewodnikowy SSR będący częścią układu trakcyjnego bądź ogrzewania-klimatyzacji w pociągach i tramwajach. Liderem w produkcji SSR do branży kolejowej jest francuska firma CELDUC, która od 50 lat specjalizuje się projektowaniu i produkcji rozwiązań półprzewodnikowych.
Przekaźniki SSR (mocy, napięcia, prądu, prędkości, oświetlenia) sterowanie „zero-crossing” vs „random” a może „w maksimum napięcia”?
To pytanie pojawia się często, dlatego odpowiemy na nie w tym artykule.
Przekaźniki te są przeznaczone do przełączania obciążeń prądu stałego, np. zaworów elektromagnetycznych, hamulców, diod LED, silników (w szczególnych warunkach mogą być zasilane z sieci prądu przemiennego).
Celduc® relais oferuje na przykład pełną gamę przekaźników półprzewodnikowych DC do 1700Vdc, 0 do 150A.
Regulatory SSR (mocy, napięcia, prądu, prędkości, oświetlenia) sterowanie „grupowe” vs „fazowe” a może „burts”?
Zastanawiasz się teraz, jak wybrać tryb najbardziej odpowiedni dla Twojej aplikacji? W tym artykule porównujemy te 3 tryby regulacji. Pomoże to lepiej zrozumieć ich zasadę działania, zalety i typowe zastosowania.